Üdv az oldalon

ÜDVÖZÖLLEK AZ OLDALON.ELNÉZÉST AZ OLDAL VÁLTOZIK,FEJLESZTÉS BŐVÍTÉS ALATT ÁLL

Saját fotó
Táp, Győr-Moson-Sopron, Hungary
Powered By Blogger

Autók?Kütyük?



                                                 KÜLÖNLEGESSÉGEK?
Inkább érdekes ritkaságokat mutatnék,Főleg a múltból,ám nem mellőzve a jelen 
járműveit sem.
Különlegességük,érdekességük abban rejlik,hogy 
                                       Csúnyák oly annyira hogy ettöl lesznek
                                        Szépek
                           Kedvesek.
Kezdem 1 Magyar autóval a közel jövőböl.

                               Magyar autót dicsér az amerikai Time

Az amerikai Time magazin az őriszentpéteri Antro csoport készülőben lévő környezetkímélő autóját a 2010-es év ötven legjobb találmánya közé sorolta. „A jövő autója ezúttal Ma gyarországról jön” – írja a Time internetes oldala. Az Antro tervezőcsoport olyan „szuper hatékony, szuper olcsó autót épített, amely szégyent hoz a nyugati gyártókra”.
– Váratlanul ért, egy olvasó hívta fel a figyelmünket a jó hírre – mondta a VH-nak Hegedűs Zsolt mérnök, a cég egyik ügyvezető tulajdonosa. – 2001 óta létezik a koncepciónk, amely előremutató és a mai műszaki, technológiai újításokat is figyelembe veszi. A háromszemélyes autónk 350 kg, ami harmada-ötöde a hagyományos kocsiknak. Az áramvonalas, könnyű járműveink környezetkímélőbbek és kevesebb energiát igényelnek, tehát kisebb a fogyasztásuk. Ha használnánk a mai kor eredményeit, egyharmad energia is elegendő lenne – véli a szakember. Jelenleg egy bőröndnagyságú hibrid robogón dolgoznak, ami sokkal kisebb feladat, s azt remélik, befektetőt is könnyebben találnak majd hozzá. Ha a finanszírozás megoldódna, egy éven belül akár az utcán is találkozhatnánk a kis hibrid robogóval.

Az Antro Solo nevű modell három személy – a vezető és oldalán két utas – szállítására alkalmas. Az utasok feladata, hogy pedálozással segítsék hajtani az ultrakönnyű autót. A hajtóerő fennmaradó hányada a részben napenergiával működő elektronikus motorból jön. Két Solót – transformer módjára – össze lehet illeszteni és családbarát duóként használni. Az érdeklődők 2012-től számíthatnak a járgányra – ha találnak hozzá befektetőt.

Biztosan jó és ügyes kis járgány.Praktikus csak azt nem tudom ki mire fogja használni.
Képzeldel anyukát mikor megy hétvégi bevásárlásra:Az 5 éves fiu a 3 éves kislánya tekeri az "autót.
olcsó ingyen energia          FORRÁS:http://www.vasarnapihirek.hu/

HOZZÁ HASONLÓ CSAK 50 ÉVES JÁRGÁNY A fULDAMOBIL NÉVRE HALGATÓ
 CSODA Nos ezt nem kellet tekerni
 Fuldamobil N 2

Ha nevetni szeretnél, elegendő csak ránézned erre a leginkább babakocsira emlékeztető járgányra. Sajnos nem vicc, a tervezők komolyan gondolták a modellt. Az autó fából készült alvázát szögletes alumíniumlemezzel burkolták, amely csak az esőtől védte meg az inkább burkolt motorkerékpárként felfogható, 3 kerekű szörnyszülött sofőrjét és utasát. Bár a Fuldában kifejlesztett Fuldamobilt 1955-től egészen 1961-ig gyártották, Angliában is, mindössze 3000-en tartották arra érdemesnek, hogy megvásárolják.
Zündapp Janu

Ez a Zündapp valóban Janus arcú jármű, hiszen felfedezhetjük benne a motorkerékpárt és az autót egyaránt, miközben a különös járgány kétfelé nézett. Ezeknek a sajátos és egyben felfoghatatlan tulajdonságoknak köszönhetően a négyszemélyes gépkocsi (vagy inkább burkolt motor?) minden idők egyik leglehetetlenebb konstrukciójának bizonyult.
A Janus-koncepció érdekessége – és képtelensége – abban állt, hogy az elöl-hátul egyforma autó utasai egymásnak háttal ültek, és nem az autó oldalán, hanem az elején, illetve hátulján, két hatalmas ajtón keresztül tudtak ki-be szállni – legalábbis jobb esetben, mert képzeld csak el, ahogy egy tipikus tömeges koccanás után az utasok legfeljebb a lehúzható tetőn keresztül mászhattak ki a jármű maradványaiból.
Egy korabeli sajtóközlemény szerint a Zündapp „Jövőbe mutató automobil-konstrukció! A négy ülés biztosan veti egymásnak a hátát.” A vásárlók azonban nem voltak ennyire modernek: ebből az individualista termékből 1957 és 1958 között, ameddig gyártották, mindössze 6902-t adtak el.
BMW ISETTA
ISETTA 250

ISETTA600
olt olyan időszak a BMW életében, amikor luxusjárműveit csak a társadalom igen szűk rétege engedhette meg magának. Az ötvenes években a bajor autógyártó cég számára egyértelművé vált, hogy ha túl szeretné élni ezt az ínséges időszakot, alacsonyabb áru, nagyobb darabszámban eladható gépkocsit is kínálnia kell.
Mivel a BMW nem szeretett volna nagyobb összeget fejlesztésre költeni, inkább licenc alapján vágott bele a gyártásba, amelyhez a Milánó melletti Bressóban működő ISO cég egyik járművét, az Isettát választották. A 3 kerekű, csak elöl nyíló autócska, a BMW Isetta 1955-ös debütálásával megmentette a BMW-t: körülbelül 161 360 darab kelt el belőle. Ez a különös modell azonban inkább fedett motorkerékpárként fogható fel, melynek legszembeszökőbb tulajdonsága az volt, hogy a kormánykerék a szélvédőként is funkcionáló ajtóra illeszkedett.
A BMW azonban nem nyugodott bele ebbe a szükségállapotba. 1957-re valami érthetetlen okból az Isettát továbbfejlesztve alkotta meg már négy személy szállítására alkalmas mikroautóját, és így született meg a meglehetősen torz BMW 600. A gyár célja az volt, hogy igényesebb kisautót hozzon létre, de rossz alapot választott a szűk költségvetésű fejlesztéshez.
A BMW 600 az Isetta meghosszabbított csővázszerkezetére épült, és felszerelték egy hátsó tengellyel, melynek nyomtávolságát valamelyest lerövidítették. A meghajtásról egy 582 cm³-s, hátul elhelyezett bokszermotor gondoskodott. A motorkerékpár-gyártásban is használt aggregát eredeti 28 lóerős teljesítményét 19,5 lóerőre csökkentették, így ügyesen ki lehetett használni a 20 lóerős teljesítmény alatti kedvezményes biztosítási kategóriát.
Megőrizték azonban az Isetta meglehetősen kényelmetlen, elöl nyíló ajtaját, amely továbbra is a kormánnyal együtt záródott. Újdonság volt azonban, hogy a már négykerekes járgány 4 személyessé vált, és ezzel együtt hátsó ajtót is kapott, de csak a jobb oldalon. Alapvetően rendkívül kényelmetlen maradt, s ezért az sem meglepő, hogy még 35 ezret sem adtak el belőle

                                            FORRÁS:http://www.otvenentul.hu

BMW
hajtotta ezt a kisautót is.Melyben a két utas egymás mögött helyezkedett el.Még igazi kormánya sem volt.

 Messerschmitt KR-175
Ahogy elfújta a szél az utolsó szőnyegbombázások füstjét, Németország nekilátott kikaparni maradványait a bombatölcsérek mélyéből. Az egykor dübörgő náci hadigazdaság csak a szövetségesek kegyeiből otthagyott maradék volt csupán. Így ez igazi kényszerhelyzet volt, ami feladta a leckét az egykor vadászgépeket és lánctalpas járműveket tervező mérnököknek. A legendás Messerschmitt Bf 109 futóművének megálmodója Ferdinand Fitz is lemondott a légcsavarokról a béke eljöttével, és inkább egy háromkerekű miniautó tervezésébe fogott. Egy ún. Kabinenrollert vettek gyártásba, amelynek végül több változatát is elkészítették KR 175-től KR 200-asig terjedő típusjelzéssel. Az öreg Messerschmitt professzor is rábólintott a sorozatgyártásra, így a nagy számban megmaradt repülőgép alkatrészek és gyártószerszámok csatasorba állításával a termelés hullámhegyekkel és völgyekkel egészen 1964-ig folyt. A szerkezet nagysága abban rejlik, hogy szinte a semmiből teremtett egy használati eszközt, ami egyszerű mint a faék és olcsó. Érdekesség a hátramenet megoldása, egyszerűen a gyújtást átkapcsolva az ellenkező irányba röffentették be a motort így hátrafele is négy fokozat állt rendelkezésre. Természetesen a fellendülő gazdaság és a "normális autók szorították ki a kényszer szülte "guruló fürdőkádat."

NA ÉS HA HA A TÖRPE CSODÁKBOL NEM ELÉG,ITT EZ A KIS VIDEO
A Peel P50 











Bond Bug 1970






FORRÁS:http://gazmegfek.blog.hu   és http://www.origo.hu/index.html

Nissan Cargo S 1989
NEM KELL NAGYON MESSZIRE VISSZA MENNI AZ IDŐBEN HOGY HASONLÓAKAT LÁSSUNK.


                                              
                            

MIEZ? NEM CIPŐ,NEM BAKANCS
EZ
A
Corbin Sparrow  1999


komment nélkül
Tatra 77 1934

Ford V8 1932-1953.j
DKW 




1939 Chevrolet Sport Sedan




1934 Chrysler Airflow.

Na és ittvan ő.Gyermekkorunkbol még sokan emlékszünk rá.
BŐREGÉR néven emlegettük.Rokkant kocsinak használták
pedig valójában a kezdetek kezdetén nem annak készült.Érdekessége
ugyan olyan tempoval tud hátrafelé menni
mint előre.3 fokozatu válto elöre és hátra is.A tolatás kicsit parodikus volt
                                          A motor leállítása után egy polaritás váltás,indítás,és robogott hátra felé.
Erröl pontosabbat többet  ITT olvashattok.
                                          
Érdekes módon Magyarországon jóbbára csak két tipust ismertünk, az Oszkár 250 és az Oszkár 350 tipust
Bemutatnák néhány nem annyira közismert modelt is.

A NÉGYKEREKŰ VÁLTOZAT
 VLOREX 435-0










A SPORT VÁLTOZAT
(kissé olaszos beütéssel)

 ITT PEDIG A LEGÚJABB VERZIÓ  NAPJAINKBOL

Az új Velorex a cseh Ariel Atom


Dögös a kicsike mint az ára:egy híján húszezer euró, azaz átszámítva nagyjából 5,3 millió forint

Nem rokkantaknak szánt autópótlék, inkább zárt sportmotor a Velorex újkori reinkarnációja, amelyet a vásárlók egyedi kívánságainak megfelelően állít össze a gyártó, a cseh Motoscoot.
                                                            
 Egyelőre csak egyetlen prototípust tudtak kiállítani, amely tavaly szeptember óta készült a cég műhelyében. A bemutatón jelen volt Mojmír Stránský, a régi Velorex tervezője is. A koncepciót lényegében változatlan formában vették át az eredetiből: megmaradtak a motorkerékpárokból származó hajtáselemek, a háromkerekű elrendezés, és persze a jellegzetes arányok a púpos, hosszú hátsó résszel, a rövid orral és az autó legelejére kitolt első tengelyvonallal.


A technika persze jóval korszerűbb: vászon helyett szálerősítésű műanyagból készül a karosszéria, a vázszerkezet a sportkocsiknál is használt csővázas kialakítású, az utasokat pedig versenyautókra jellemző kagylóülések várják. Ráadásul a prototípus ajtói is előre-felfelé nyílnak, akárcsak egy Lamborghinin. A stabilitás megtartása érdekében a jármű igen széles első futóművet kapott, így a 3,8 méter hosszhoz és az 1,37 méteres magassághoz 1,9 méteres szélesség társul. Az egyetlen már megépült példány, amely a 00-s sorozatszámot kapta, persze nem eladó: a gyártó cég tulajdonosa jár majd vele, ennek megfelelően igazán gazdag felszereltségű, és egy tuningolt, 1300 köbcentiméteres Honda CB motor hajtja.


A tervek szerint évente legfeljebb 15-20 példány készül majd a XXI. századi Velorexből. Négyféle változatot leget majd megrendelni: az S, azaz Standard legfeljebb 750 köbcentiméteres motorral, és a lehető legegyszerűbb belső térrel, az LS, azaz Luxus legfeljebb ezres motort kaphat, a GLS, vagyis Grand Lux pedig ezer köbcenti feletti motorkerékpár-motorokkal készül. A csúcsváltozat, az R, amely maximum 400 kilogrammos, 200 lóerőnél is erősebb motorokat kaphat.


  FORRÁS:http://totalbike.hu/hirek KÖSZÖNJÜK.


Találtam egy képet a http://www.haziallat.hu/ oldalán A kutya és gazdája a kép címe.Szerzője
megfeledkezett az autójukat is bemutatni.Nézzétek a hasonlóságot.


NA ÉS ITT VAN 
DUDI Ő AZ ENYÉM VOLT.
Sajnos már csak múlt időben beszélhetek róla.
1966-os Wartburg 1000
33 éves korában vásároltam,kimerült félholt állapotban.2 év kitartó munkájával,és egykis anyagi befektetéssel(kb. 6 éves mercedest kaptam volna ezen összegért)életet,vidámságot leheltem bele.Hálás kis auto volt.7-7.5 liternél nem volt hajlandó többet fogyasztani,100-110 km/h sebességgel közlekedtem vele 8 éven kersztül.
Eredti motorját kivettem félretettem egy sima 353w motort tettem bele.8 évig kisseb problémáktol és a tipikus waresz bajoktol eltekintve nem volt vele probléma.Képes volt elérni akár a 160 km/ó sebességet.Köszönhetően az eredeti váltónak nagyon jól gyorsult.Az akkoriban divatos 2-es golfokat előszeretettel nyomtam le a rendőrlámpáknál.Öröm volt vezetni.8 év alatt 350 ezer km -t tettem meg vele.Sajnos anyagi és családi okok végett meg kellett válnom tőle.
Érdemes meg nézni a kis videot,képeket,miből született ujjá.(hiányzik nekem ő)
                                                                      
      Itt tesojával félkész lakatos munkával




                   Kisfiammal
                                                                           






















41 évesen
Kicsi motorját mindig leszolták az emberek.Ő mindent meg cáfolt,kitartott a végsőkig.Még ma is élne ha elő
tudnám keríteni.Ha valaki rá ismerne vissza vásárolnám.
 (acca59@gmail.com)



Ez a kép igaz nem ide való,de érdekes.(sajnos)